tisdag 3 mars 2009

Mammagrejen och so long, farewell, auf Wiedersehen, good night

Imorgon är lilla I 5 veckor, och vi börjar få mer och mer koll på varann. Mammagrejen funkar rätt bra, jag vet oftast vad jag ska göra när hon inte är nöjd, och jag klarar hyfsat av att sköta mig själv och vårt hem utan att klappa ihop. 
När hon tittar på mig och fyrar av ett stort leende finns det inget annat i världen. Eller, när hon ligger hos någon annan än mig och J, börjar gråta, och sedan lugnar sig och ler bara hon får komma i min famn - då är jag den lyckligaste som finns. 
Men, som ni märker, när jag väl har tid att sitta framför datorn har jag inget att komma med. Jag tänkte inte göra den här bloggen till en rapport av min föräldraledighet - och just nu finns inget annat i mitt huvud tillräckligt länge för att fastna på bloggen. 
Så, jag lägger ner igen. Inte helt säkert för gott, men sannolikt! 
So long farewell, auf Wiedersehen, good night! I hate to go and leave this pretty sight!

3 kommentarer:

Fredrik sa...

Då önskar jag därmed dig, J och lilla I stort lycka till med allt vad som ligger framför er.

Avrundar med ett Frisiskt ordspråk;
"Stort hjärta, klar horisont."

Anonym sa...

You'll be back... :)

Pär sa...

Hej!

Jag skriver en C-uppsats för Informatik-institutionen i Umeå. I min uppsats försöker jag samla information om vad som får svenska

bloggare att sluta blogga. Nu undrar jag, var det något utöver det du skriver här som fick dig att sluta blogga?

Om du har några minuter över får du gärna skicka ett mail med dina reflektioner. Självklart är du helt annonym.

Pär Lindholm
par.lindholm@gmail.com
090-695 84 99