måndag 17 december 2007

Extreme Home Makeover

Nu har jag bölat till Extreme Home Makeover. Rejält. "Not only is your house yours - it´s yours mortgage-free!" Min Clinique-mascara kan inte stå emot.

Idag har jag pratat med mååååånga som känner precis som jag efter tentan - att den gick åt helvete. Vilket är skönt på ett sätt. Men ångesten över att ha misslyckats kommer ändå som små blänkare en gång i timmen, eller så.

Idag har jag dessutom varit på ett läkarbesök inför ett forskningsförsök, där jag får feta pengar för att stå ut med smärta och stresstest. Precis innan läkaren skulle ta mitt blodtryck sa hon "Vilken sjukvårdsinrättning tillhör du? Vårdcentral?". "Öh, ja, det är väl Vårdcentralen..." sa jag frågande. "Ja, om jag nu uppmäter ett alldeles för högt blodtryck behöver jag veta vem som ska följa upp det, menar jag". Troligt att blodtrycket INTE är högt efter en sådan kommentar!

Inga kommentarer: