söndag 28 oktober 2007

Stickning


Det var längesedan jag stickade. Riktigt längesedan. Skulle tippa på ca 20 år sedan, när jag stickade en blåvit halsduk till min nalle. (Den halsduken är extra aktuell just nu när IFK Göteborg äntligen vinner Allsvenskan igen!). Blev lite inspirerad av fröken K på boendet som stickar varje kväll framför teven och har följaktligen införskaffat ett par stickor och ett klarrött garnnystan.

Med hjälp av fin hemsida från Umeå Universitet (tack för hjälpen!) visade det sig att jag minsann visst kunde sticka. Har idag stickat en liten påse till min iPod som jag är oerhört stolt över. Har dessutom köpt nya braiga hörlurar till iPoden som alltså har fått ett riktigt lyft!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det gött att guldet är hemma i Göteborg? ;-)

Förresten - du är så tantig! Stickning o allt! Läste om en ny tidning som heter "Hemtrevligt" - kanske något för oss? Riktigt längtar till våran helg... knappt tre veckor kvar!

Anonym sa...

Tjusigt! Kan man få beställa en tröja?.........

Fru K sa...

malin: Det är LJUVLIGT att guldet är hemma i Göteborg! Läste om hyllningen på Götaplatsen och fick tårar i ögonen.
Tantig, javisst! :) Fast det är inte tant på högsta nivå än, för att nå dit måste jag nog börja sticka strumpor med rundsticka (eller vad det heter).

tette: Nej! :) Jag håller mig till mycket små projekt till att börja med. Du kanske ska ta upp stickning själv?

Anonym sa...

Jaha, inte en tillstymmelse till cred till din bror för att ha hjälpt dig att köpa grymma hörlurar...*besviken*

Fru K sa...

g: http://frukavat.blogspot.com/2007/11/botgring.html