tisdag 30 november 2010

Dag 06 - Min dag

Min dag idag är inte precis som alla andra dagar. Jag är hemma nu och väntar på bebis, för tillfället sjukskriven. Både J och I är förkylda och därför har vi varit hemma alla tre idag. Jättemysigt, men tråkigt med massa förkylning.

Vi sov länge, åt lång frukost och har byggt mycket lego med I. Jag och J har äntligen bestämt i vilken ordning vi ska göra allt vi vill och behöver göra i huset. Vi har ätit pepparkakor. Jag och I har varit på VC med henne och fått jaså-svar, som vanligt (varför tar jag henne till VC eller BVC?!). 

Jag har också fått stora skälvan, i efterhand. På väg från parkeringen in till VC snubblade jag i en grop och föll handlöst framåt. Det är aldrig roligt att ramla, men speciellt inte när jag bär på min dotter och dessutom är gravid i v 37. Lyckades ramla på knäna (aj) och ta emot I med ena handen och mig själv med andra. Slog inte i magen, och I landade mjukt i snön. Förutom ont i knäna och rejält ont i mina fogar gick det bra. Men läskigt när jag tänker att jag kunde skadat oss alla tre rejält.

Sen har jag med fogsmärtor på ren envishet köpt tyg till 4 (!) gardiner jag ska försöka sy i veckan. Jag har ätit pizza, haft mer ont, sövt barnet och ska nu titta på House.

Sov gott!

Inga kommentarer: