fredag 16 februari 2007

Ledig dag

Så underbart skönt att inte behöva gå upp 5.30 för att åka till sjukhuset i grannstaden! Det är ingen mottagningsverksamhet på fredagar, så jag har varit alldeles ledig hela dagen. Hade såna fina planer för idag, skulle hinna med mycket! Det har jag ju inte gjort, förstås, men en del!

Var på stan och handlade lite nödvändiga saker och några helt onödiga saker. Köpte nya, mindre, tänger på Clas Ohlsson som jag kan ha om pysselandan skulle falla på igen. Och med mina fina små tänger är det troligare att jag faktiskt kommer att göra något nytt smycke inom den närmsta framtiden.

Har också köpt en CD med Calaisa. Så fruktansvärt löjligt namn, men förvånansvärt bra musik. Lite Dixie Chicks, lite The Corrs (när de var bra), lite fin stämsång, lite fioler.

För övrigt ska jag repa lite inför morgondagens Tio Röster-rep, laga mat till mitt gull och gå på spex.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, Classe O hade jag glömt. Gick in på pärlshopen och tänkte köpa mig en liten tång med runda eh vad heter det, näbbar? Rundtång kanske? Den kostade hundra sabla kronor. Och var bubbelgumsrosa. Helt hutlöst indeed. Ska ge good old Clas en chans istället.

Förresten är sommarbilderna på Tio Röster hur fina som helst, och aaaw vad fin du är i sommarkläder (buhu, februari go and die).

Kram

Fru K sa...

Tack! Jag längtar sååå efter sommaren! Eller, det gör jag väl inte, på ett sätt, eftersom jag har blivit av med mitt sommarjobb, snyft. Vikariestopp, tydligen, så inget läkarass jobb för mig. Ska försöka få ett jobb på en VC i trakterna av gården, så att jag kan bo hos pappa (och mamma) på veckorna. Vill verkligen inte att den lilla lön jag ev får ska ätas upp av dubbla hyror!

Tängerna: Jag köpte en sidavbitare, en radiotång (trodde den hette rundtång, men Classe O kan väl inte ha fel?) och en flacktång för bara 29.- st. Och de fungerar jättebra!!! Jag är helnöjd.