tisdag 27 februari 2007

Phalaenopsis

Igår gick jag emot mitt eget råd och köpte en Phalaenopsis på Hemköp för blott 99.-. Man ska inte köpa orkidéer utanför blomsterhandlar och handelsträdgårdar om man vill att de ska fortsätta blomma varje år. Men den här gick inte att motstå. Den har två stänglar, där den ena stängeln förgrenar sig i tre grenar och den andra stängeln i två. Tjugo (!) knoppar, varav två är helt utslagna och två till är på gång. Jag har aldrig haft en sådan orkidée. Kanhända att den inte kommer att blomma varje år, men det spelar ingen roll. För de 99 kronorna får jag njuta av att förhoppningsvis 18 knoppar till kommer att slå ut, och det i den mest deprimerande månaden av dem alla - mars.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken tjusig Phalaenopsis! Förlåt för bandet med Klas Klättermus! Jag vill dock minnas att Du även fick ett band med Carola till vilket Du sjöng och dansade med hopprepet som mikrofon!

Kram från Din ömma Moder!

Fru K sa...

Jag minns inget band med Carola... ;)