söndag 11 februari 2007

Myspace

Så har jag skaffat mig en myspace-profil. Eller -hemsida, eller vad det heter. Ni ser, jag är alltså tillräckligt med för att skaffa mig en sådan, men inte för att veta vad den (det?) egentligen heter. Har fått 2 friends sedan igår natt, och det är Tom (som alla har) och The Ark. Haha, mina två allra bästa vänner! :)

Det är sånt jag har sysslat med i helgen. Jag har även bakat småkakor, gjort två par örhängen, ett armband och ett halsband (jag är periodare - inget sedan i augusti och så smäller jag till med multipyssel i februari) och pluggat proktologi. Needless to say -jag har varit ensam hela helgen. Och då menar jag inte bara ensam, som att J är bortrest. Nej, ensam som att alla jag umgås otvingat med i staden där jag bor är bortresta. Till samma ställe. Dit jag också skulle ha varit om inte den stora yrseln hemsökt mig.




Läskigt med yrsel. Jag är van vid att ha ont. Jag pallar vinterkräksjuka. Jag käkar paracetamol när jag har feber. Men yrsel, det är inte att leka med. I tisdags kunde jag inte gå upp ur sängen utan att det svartnade framför ögonen. Fick hålla mig i väggen till toa. Kunde inte äta. Missade kirurgmottagningsplacering inkl barnkirurgi.

Tja, sedan har yrseln hållt i sig till fredag förmiddag, då den plötsligt släppte och jag blev överlycklig. Var och handlade både choklad och vin, diskade och städade, och var på tjejkväll med tacos och massa vin. Sådan otrolig lättnad över att yrseln var borta går bara att jämföra med sorgen på lördagmorgonen när den var tillbaka.

Nu kan jag nog med säkerhet säga att det kommer från muskelproblemen i nacke och skuldra, vilket faktiskt är skönt. Det kan jag nog fixa till med rätt dos av träning, massage och vila. (Vilket jag inte har tid eller råd med, förstås. Och råder jag bot på det ena får jag mindre av det andra)

Ensam, ja. Jag brukar säga att jag gillar att vara ensam. Vilket självklart inte är sant när det inte är självvalt. Men, every cloud has its silver lining. Jag fick se på Melodifestivalen utan att någon annan sabbade (förra veckan var det mamma, pappa, farbror och faster. Och J, men han sabbade inte)! De två bästa bidragen gick vidare, otroligt nog. The Ark var så överlägsna, jag tror inte ens Tommy (puss) har en chans mot dem i Globen. Vilket är tragiskt i sig, att min tro på Tommy redan börjar svikta.

Imorgon bär det iväg till grannstaden igen för kirurgmottagning. Det blir nog rektoskopi för hela slanten, skulle jag tro. Charmigt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det borde heta 'its' eftersom det är genitivform. 'It's' betyder ju 'it is'.

Shit, jag känner att det här är början på mitt nya dryga ordförandeliv. Jag ska verkligen se till att det stiger mej åt huvet.

För övrigt var det väldigt tråkigt att du inte var med i helgen. Hoppas du mår bättre nu.

Puss

Fru K sa...

Det var INTE bra! Vilken miss. Jag ändrar genast till genitivform! :)

Och, det var värst att du blev ordförande! Grattis till det! Det har du mörkat, din fuling! Jag hade gärna varit med i helgen, det var trist hemma. Fast nog väldigt bra. Jag har pluggat idag och ska verkligen ta mig till sjukhuset imorgon.

Anonym sa...

Aaaaw, så fina smycken. Och så sjukt sugen jag blev på att pyssla, helst med dig och några andra prima donnor doktorer. Och vilken tur att du kom på orsaken till yrseln, gud jag har tenta på fredag och ska kunna bland annat yrsel. Heh I know nothing, me from Argentina ska jag skriva på varje fråga.