tisdag 30 januari 2007

Tiden

Jag undrar hur såna som jag pallar när de dessutom har två små barn hemma? För jag är helt knäckt efter endast en och en halv veckas pendling. Är på vårdcentralsplacering (den bittraste vårdcentralen i stada) i grannstaden vilket innebär att jag en vanlig dag går hemifrån 6.50 och kommer hem 17.45. 11 timmar borta varje dag. Det är jag inte van vid, precis. Så jag är så trött, så trött, så trött.

Pendlingen kommer att fortsätta i 2 veckor till och sedan, efter två veckors föreläsningar hemma, ytterligare 4 veckor. På kirurgen, ack och ve, där man dessutom måste gå kvällsjourer.

Men det är ändå spännande tider här! Jonas har fått sin examen, kört sitt sista busspass och börjar imorgon på sitt nya, riktiga, jobb. Lycka till, gullet!

Lite Ugly Betty, lite te, lite Grey´s Anatomy och sedan sova.

Inga kommentarer: