tisdag 9 januari 2007

Färdig

Äntligen färdig, tentandet är över, åtminstone för ett litet tag. Det är så underbart ljuvligt att kunna slappna av! Den stora skriftliga tentan igår gick inte så jättebra, men det är inte garanterad undergång. Först trodde jag att det inte fanns en chans att klara sig, men nu visar det sig att ingen kunde det jag inte kunde, vilket bådar gott inför ett betygskollegium. Det skulle vara stor skandal om de underkände fler än de godkände. Alltså - jag kanske behöver göra omtenta, jag kanske har klarat mig. Det går inte att sia.

Den praktiska tentan hade jag idag och den gick oförskämt bra. 19/20 poäng. Fick dessutom rejält med beröm på båda stationerna, vilket t o m gjorde mina ögon blanka. Så nu känner jag mig väldigt kompetent, precis vad som behövdes för mitt sargade självförtroende efter den här periodens tentaplugg.

Är nu "ledig" i en och en halv vecka innan nästa termin börjar. Vi ska fira vår förlovningsdag med 3 dagar i Mora (av alla ställen) och det ska bli underbart. Två nätter på hotell - sådan lyx har vi inte unnat oss på... någonsin. Ska också passa på att hälsa på lilla Morafamiljen och se hur lilla A har vuxit.

Resten av min lediga tid ska jag ägna mig åt att skriva en artikel (short report på 1000 ord, så det är inte så blodigt, men ändå), styra upp sommarjobbet, storstäda, träna och ordna Jonas examensfest. Kanske sova också...

Inga kommentarer: