söndag 7 januari 2007

Vise Herr M

Måste skriva ner vad vise Herr M nyss skrev till mig, så att jag kan kolla på det när jag får nästa panikattack av tentaångest.

Jag: Fast jag börjar känna igen mig själv nu... De gamla tentorna är rätt svåra, och det känns rätt hopplöst...

M: Äsch, tänk inte på det. Så har det ju varit alla terminer - att man inte fattar ett jota av gamla tentorna.

Och den vise har ju rätt. Så har det varit alla terminer, och jag har ju faktiskt ändå klarat av de fyra stora 20-poängarna som varit hittills. Har gjort mer än halva min utbildning, och har inga poäng efter mig. Så nu slutar jag ha ångest över de gamla tentorna och siktar på att lära mig så mycket som möjligt tills på måndag morgon. Jag har kvar beredskapen för att jag inte ska klara mig, men inte mer än så. Så får det bli.

Inga kommentarer: