torsdag 4 januari 2007

Varför gjorde jag det?

Hade precis stängt av Outlook, MSN och ICQ för att gå och lägga mig när jag mäker hur muspekaren drar sig mot "Favoriter" och mycket bestämt väljer "Läkarprogrammet, termin 7". Förstår inte vad som händer, jag har ju talat om för datorn att den inte ska plocka fram några gamla tentor från terminens hemsida innan jag har läst klart. Ändå, som magi, klickar muspekaren vidare tills jag ser en tenta framför mig på skärmen. "TITTA INTE" skriker jag inombords, men ändå... Jag kan inte styra vare sig mina händer eller ögon längre. Jag ser den. Tentan. Hur den är upplagd, vad jag förväntas kunna. Vad jag borde kunna.

Åh, nej, varför gjorde jag det?!? Hur ska jag nu kunna plugga ordentligt utan att få skräckbilden av tentan framför mig? Hur kan jag ha läst så mycket och ändå kunna så lite?

Hello darkness, my old friend, I´ve come to talk with you again.

Det som känns så tråkigt är att jag bara behöver några dagar till. Kanske 4 dagar till, för att verkligen repetera allt jag nu inser att jag inte kan. Då kanske det skulle gå. Kanske. Inte säkert, men kanske.

Men, vänta lite... Det är ju natten till torsdag nu? Och tentan är ju på måndag... Hmm, missar jag inte något nu i min ångest?

Nej, jag hade fel. Det är hopplöst.

Inga kommentarer: