lördag 6 januari 2007

6 år

6 år gammalt är mitt och J:s förhållande idag. 6 år! Det är ganska länge det. Jag är så lycklig för att det är så, och för att vi fortfarande är just lyckliga med varandra. Jag är också stolt! Stolt över att vi har det bra, trots att allt inte har varit underbart precis hela tiden. Att våra strategier för att få ett förhållande att fungera faktiskt funkar. Jag är också kär. Kär i min underbare man.

Mycket till firande blir det inte idag. Jag tentapluggar så det står härliga till (Eller, härligt är verkligen inte rätt ord. Jag är extremt trött på att plugga.) och J är på konsert med Herr S och Fröken L. Galakonsert, minsann.

Jag vet, jag ska inte klaga, jag har det så bra som får gå den utbildningen jag helst vill, la la la. Men det ÄR trist att ha den stora tentan i början av januari. Man måste plugga på jul (och så gör man ändå inte det, för man vill ju träffa sin familj, vilket ger enormt dåligt samvete), på nyår (vilket man kanske faktiskt gör, men då med dåligt samvete för att man inte hjälper till att fixa nyårsfesten som man givetvis går på), på trettonhelgen med den stora släktträffen (som man missar) och nu alltså också på stora fira-vårt-förhållande-dagar. Det suger verkligen.

Idag har jag faktiskt varit ute två hela gånger, på icke-tenta-relaterade grejer. Var och åt lunch med J, Fröken B och Herr C nere på stan. Jättekul att träffa dem igen! Och Fröken B kommer snart hit till stan med sin cello och sin argentinska tangoorkester. Kommer nog att bli hur bra som helst.

Har också varit och repat med Vallakvartetten plus Fröken L inför Herr M:s födelsedagskalas imorgon. Fröken L och Herr S har skrivit ett sånt bra arr på Karl-Bertil Jonsson-låten, ni vet. Svårt för mig att sjunga melodin, men roligt. Jag tror att Herr M blir glad.

Nu ska jag ändå överraska J med att ha mat och champagne redo när han kommer hem. Trots att jag borde plugga. Man får ju prioritera här i livet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hundraders grattis till er och mina varmaste lyckönskningar. Kram.

Anonym sa...

Bra jobbat!