måndag 1 januari 2007

Sammanfattning och förhoppningar

Om inte tentan vore skulle Nyårsdagen vara årets bästa dag. En dag med lång sovmorgon, bakfyllefrukost, min älskling, Ivanhoe, årskrönikor, lutfisk och goda förhoppningar. Om inte tentan vore.

Nyårsafton var mycket lyckad, som vanligt! Vårt nyårskoncept, med ett femtontal människor, mycket god mat och dryck, dans efter tolvslaget och färgtema funkar utmärkt år efter år. Kära vänner - tack för ett härligt nyår!!!

En nyårstradition är att alla runt bordet får inför de andra sammanfatta sitt år, och sedan ange sina förhoppningar inför nästa år. Många av oss har varit med i flera år, vilket innebär att man i sin sammanfattning av året som gått kan anknyta till föregående års förhoppningar. Det är så roligt, men också så intimt. Ett fantastiskt slut på året.

Mitt 2006 har varit ett bra år! Jag har lyckats slutföra mitt fördjupningsarbete, har inte ett endaste litet universitetspoäng efter mig och har klarat av min första kliniska termin utan större problem. Det bästa är att jag lyckats gå upp på helfart igen, efter två år på halvfart, och faktiskt klarat av det rätt bra. När jag tänker tillbaka på mitt år gör det mig genomlycklig. Jag har lyckats stressa lite mindre och i viss mån fokuserat på det som är det viktigaste - min man, våra familjer och våra vänner. Kanhända har mitt 2006 inte bara varit såhär bra, men det är det bra jag minns.

Mina förhoppningar inför 2007 är först och främst att jag och mina kära ska må bra. Jag önskar att jag kan fortsätta att vara lycklig innerst inne, trots att livet på ytan ibland är skit. Jag hoppas också att det ska gå bra att gå helfart, så att jag på Nyårsafton 2007 kan säga att jag bara har ett år kvar på min utbildning. Jag hoppas att J ska trivas bra med sitt nya jobb. Jag hoppas att jag kan hitta en lite sundare livsstil, med mindre Ben & Jerry och mer styrketräning. Jag hoppas att de två bröllop vi ska på i sommar, ett på Österlen och ett i Bremen, ska bli underbara. Jag hoppas helt enkelt på 2007.

Gott nytt år, alla kära vänner!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad trevligt det låter! Ni verkar verkligen ha haft en trevlig kväll.


Dock inte i närheten av hur trevlig MIN var med alla de klassiska ingredienserna (vinterkräksjuka, Norén-föräldrar, Flädersaft-skål m.m.).

Tack år 2006 för att Du lyckades fullborda skiten med en hejdundrande avslutning.


/Gustav

PS. Nämnde jag att det ösregnade också? DS

Fru K sa...

Alla ska minst en sådan nyår! Jag har haft tre riktigt bra på raken, men innan dess... 2003 låg Jonas på sjukhus för lunginflammation. 2002 firade vi med mamma och pappa (iofs jättegott och trevligt). 2001 låg vi under varsitt täcke i ångestlägenheten i Ryd och var jätteförkylda, vilket innebar att vi missade nyårsfesten i en lägenhet på 17:e våningen med utsikt över hela Stockholm. Minns att vi gjorde älgfilé som pga förkylningen inte smakade något alls.

Tänk såhär: 2007 kan bara bli bättre. Eller, förresten, det är ju inte sant. Det kan ju gå precis lika mycket åt helvete. Eller ännu mer... ;)