onsdag 27 december 2006

Borta bra men hemma bäst

Hemma igen efter juläventyret i Norduppland. Vi har verkligen haft en trevlig jul, med mat och julklappar och hela grejen. Roligt för mig att fira en julafton med barn, det har jag inte gjort sedan jag själv var ett. J:s syskonbarn var nära extas när tomten dök upp på gårdsplanen. Den skräckblandade förtjusningen för tomten minns jag från när jag var liten. En hemsk gubbe med konstig röst som kräver att få reda på hur jag prestaterat under året, men som samtidigt kommer med de hett eftertraktade julklapparna. Det äldsta barnet, som är 5 år, var säker på att det var farfar, men de två yngre var nog inte helt säkra.

Ovant för mig att fira jul utan mina föräldrar. Det har jag aldrig gjort tidigare, i mitt 27-åriga liv. På ett sätt roligt, på ett sätt ledsamt. Fick en tår i ögat när jag tänkte på hur mina föräldrar, lillebror och morbror satt på gården och åt (och drack) utan mig. I rättan tid kom min darling och tröstade mig, och då blev julen bra igen. Min älskade J, vad du är bra att ha!

Så till det viktigaste - vad fick jag i julklapp? Förutom härliga pengar från pappa och mamma har jag bla fått:

Nu är det, förutom nyår och ett födelsedagskalas på trettondagen, inget annat som gäller för mig före kvällen den 9:e januari än tentaplugg. Gött med en 20-poängare efter jul som vanligt... ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilka fina presanger. Dollyskivan är jag jättenyfiken på hur den låter, gardinerna var hur fina som helst, hur många svägerskor har du btw och crocs är råsköna.

Kram

Fru K sa...

Hmm, jag har nog 4 svägerskor och 2 svågrar, tror jag. Jonas har två syrror och två brorsor (varav en är gift, vilket ger mig ytterligare en svägerska), och sedan får jag nog räkna min brors flickvän som (åtminstone potentiell) svägerska.

Aj löööööv maj crocs!!! Såg nu på hemsidan att de fanns i vinrött också, lite trist att jag inte visste det när jag önskade mig mina klarröda. Men, men, de är så sköna att jag hade accepterat dem diarrébruna.

Dollyskivan är grym! Jag och Jonas har köpt biljetter till Dolly Parton i Scandinavium i mars, så jag poppar med Dolly i väntan på konserten.

Har du också tentaplugg nu? Grattis till den praktiska tentan, förresten!

Kram