söndag 10 december 2006

Sommarjobb

Nu är nästan alla konserter över. På en vecka har jag och J klarat av 4 körkonserter i kyrkor runt om i bygden. Det är helt klart ansträngande för lilla mig att ha så många konserter samtidigt som jag är borta hela dagarna på placering, men det skulle inte vara jul förutan. Den riktiga julstämningen infann sig igår när vi sjöng extranumret Jul, jul, strålande jul. Tänk om det kunde bli lite snö också?

Jag och J funderade på om det kanske är dags att sluta i den stora kören. Det är fortfarande roligt, men när ingen av oss kan uppbåda ens ett uns nervositet inför en konsert kanske det är dags att byta till något som gör att adrenalinet pumpar? Inför konserten i söndags med kvartetten flödade helt klart adrenalinet, jag var rejält nervös! Och det är sådan underbar känsla efteråt, när man har klarat av något man egentligen var lite för skraj för att göra. Ja, jag är gift med en behaviorist... :)

Men vi kommer aldrig att lämna kören, om jag känner oss själva rätt. Att inte få träffa våra fantastiska vänner där varje onsdag skulle göra livet oändligt mycket fattigare. Enda realistiska anledningen till att sluta är när (om) vi lämnar staden.

Sommarjobb var det ju jag skulle skriva om! Jag var inne hos klinikchefen på Hud i veckan och hörde mig för om ett läkarassistentjobb i sommar. Hon blev nästan chockad, kan tänka mig att det inte är så vanligt för henne att läkarstudenter vill jobba på Hud. Men så är jag ju konstig också. Nu har jag försökt uppdatera min meritförteckning och skriva ett lagom fjäskigt ansökningsbrev att skicka till henne. Det är inte helt lätt med meritförteckningen, pga mina ryggsmärtor är den ju så ihålig. Och man vill ju inte veckla in sig i en lång förklaring om varför jag har ont i ryggen och inte jobbat på länge, men man vill ju samtidigt förklara luckorna i min meritförteckning. Och ska jag ha med mina ströjobb, som tex när jag fick betalt för en föreläsning för studenter?

Tips?

Nu ska jag ge mig iväg och städa lokalen vi hade julfest i igår.

Inga kommentarer: