torsdag 14 december 2006

Lucia

Idag är det Lucia! Känns fortfarande lite konstigt att inte dra på sig lusselinnet, men jag börjar vänja mig. När man inte sjunger i damkör blir det rätt lite lussande i den här stan. Hade dock en sjungning imorse, med kvartetten. Det gick väl hyfsat, kunde helt klart gått sämre. Och bättre... I januari kommer nog lite fina pengar intrillandes för sjungningen, göttans.

Har varit och lyssnat på Luciatåg, med en av damkörerna här i stan. Kunde nog varit bättre om man inte suttit på de värsta stolarna i mannaminne. Det var inte bara jag som hade ont i ryggen när den sista tärnan äntligen sjungandes gick ut ur rummet. Således ingen riktig julstämning där.

Julstämning var det däremot hos Fröken M, som bjöd på jättemysigt glöggpartaj innan konserten. Tack, gullet!

Annars har det varit en rätt bra dag idag. Jag fick gå med en väldigt duktig ögonläkare idag som undervisade mig mycket. Patienterna var snälla och lät mig titta så mycket jag ville. Mina medstudenter var riktigt trevliga nästan hela dagen, och ställde inte för många oväsentliga frågor. J hade lagat mat och städat när jag kom hem. Fröken M bjöd på gött fika.

Imorgon börjar Öronplaceringen, och jag ska ha en sit-in det första jag gör. Känns lite sådär, att ha en läkare över axeln under hela min undersökning, när det är det första ÖNH-status jag gör på en patient. Jag får väl se det som att jag får lära mig rätt från början...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själv gullet, det var bara trevligt! :-)

Idag är julstämningen borta igen, 12 grader ute, suck...