fredag 8 december 2006

Trött

6.30 Klockan ringer. Jag vill inte gå upp. Har ont överallt. Funderar i sju minuter på att stanna hemma idag, men inte ens så tidigt på morgonen går det att motivera att stanna i sängen.

7.30 Packar in mig, min ryggsäck, min väska med körpärm och skor, mina körkläder och min lunchlåda i bilen och beger mig till Ögon.

7.53 Framme, efter bilköande, på Ögon. Hittar till klädförrådet, tar i stresspanik två par byxor och ingen rock och hinner precis byta om till klockan slår 8. Infinner mig precis i tid, i smutsig rock med gårdagens varma choklad på, till första ögonpatienten för dagen.

8.15 Vet inte vad jag ska titta på i hornhinnemikroskopet.

9.00 Ser inget i oftalmoskopet.

10.00 Upprepas upplevelsen från 8.15 och 9.00 med ny patient.

11.45 Blir tittad i ögat av annan läkarstudent som konstaterar att skavet i mitt öga beror på för gamla linser, som jag inte har råd att byta ut.

12.00 Sitter själv i lunchrummet och äter min lunchlåda.

13.00 Livet lättar något, jag får sällskap och de andra har samma upplevelse som jag från förmiddagen.

13.30 Ny patient - och jag ser!!! Det gör inte patienten...

15.00 Seminarium om röst och heshet. Kul!

17.00 Springer till parkeringen.

17.10 Sjunger upp i bilen.

17.30 Infinner mig i kyrkan med nyinhandlad yoghurt och frallor till mig och J. Repar.

18.10 Äter mackorna J har med sig, vilket innebär att mitt blixtbesök på Hemköp var i onödan.

19.00 Konserten börjar. Helt fullt i kyrkan. Konserten går bra.

20.50 Hemma. Har ont överallt. Skriver i bloggen istället för att läsa på inför mitt ögonseminarium. Hinner inte ringa någon. Tänker att ni som förväntade sig att jag skulle ringa får läsa bloggen istället.

21.20 Läser i ögon-boken.

22.30 Däckar...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, låter som en lyckad dag. Imorgon (en lördag that is) ser ur så här för mig:

06.00 upp ur sängen buhu

07.00 infinna mig ombytt och klar i huvudet på KUA (studentstyrd ortopedavd) där jag ska vara fram till 15.30

15.30 pila ned till ortopedakuten där jag ska vara fram till 21.30

och allt är givetvis oavlönat... the pain!

Anonym sa...

Ouch!
Vilken dag!

Min dag (liksom resten av den här veckan) har också varit helt bisarr. Har varit i studion innan 08:00 varje morgon och gått härifrån absolut tidigast 22:00. Veckan har bestått av inspelningar med September, Dilba och en annan up'n'coming artist som vi tror stenhårt på här i studion.

Imorgon ska vi dock bli bjudna på julbord på någon gård utanför stan, om jag har förstått saken rätt. Det blir nice!

Trist att vi inte ska fira Jul ihop, men hey...nästa år blir det stor släkt-Jul i min och Jannicas paradvåning på Strandvägen. Alla ska få varsin bil i julklapp. *blickar framåt*

Hälsa svågerjäveln! ;)

/B (som i brodern)

Anonym sa...

Suveränt Karin! Du borde bli författare, Henrik och jag skrattade gott av igenkänning, fast det kanske inte var det vi skulle göra! Kanke inte heller borde erkänna att "synen" inte blivit så mycket bättre under AT-tiden, på mig alltså....

Själv har jag klarat av 2 av 4 julsjungningar. Senaste med Glenmarks, hörde i dag att de låg typ på 58 plats på albumlistan med deras julskiva, still going strong, fast Henrik hade väl velat kasta dem genom fönstret som med skivan (egentligen har han väl en hemlig förälskelse eller nåt?!). Inte lika flashit som att tillbringa en dag i studion med Dilba men jag kan i alla fall berätta för Alva när hon blir tillräckligt stor att förstå att hon under repet tog fel på mina och mr Glenmarks ben.

Har redan klarat av Vinterkräksjukan i år, så nu är det bara julen jag ser fram emot!

Kramar Nanna