måndag 4 december 2006

Öronplacering

Så var det dags igen - en ny placering, en ny handledare, nya lokaler, nya människor att vara precis lagom trevlig och ifrågasättande mot, nya kunskaper och nya patienter. Är helt matt efter idag, trots att jag lyckades smita redan kl 15. Jag, som skulle börja min Ögonplacering idag, blev mycket förvånad över att hela dagen har ägnats åt att lära sig Öron-Näsa-Hals-undersökning, en placering som jag inte ska ha förrän om 2 veckor. Tydligen läser man Ögon och Öron samtidigt... Det visste bara hälften av oss. Så där satt jag, någorlunda väl förberedd för min första dag på Ögon, helt okunnig om ÖNH. Tur att jag träffat rätt mycket öronpatienter på min vårdcentral tidigare i höst, det räddade mig. Fick tom beröm av herr Überhandledare!

Visserligen mest för att jag kan använda min vänsterhand lite bättre än många andra, men beröm är beröm. Det ska man ta åt sig av. Jag tror att jag har alla år med violan att tacka för min skicklighet (det handlade alltså om att dels komma ihåg att hålla instrumentet med vänster hand och dels att kunna hålla handen stilla. Inte så avancerat, precis.) med vänsterhanden.

Resten av eftermiddagen och kvällen ska jag försöka ägna mig åt att plugga, men antagligen kommer jag att lägga hela kvällen på att korrläsa J:s 50 sidor långa exjobb. En frus plikter går inte att ducka för...

1 kommentar:

Anonym sa...

i ovala fönstret kan mycke hända om man bara har en ciggar eller två...