måndag 21 april 2008

Sjukt fint kök!




8 kommentarer:

Anonym sa...

Fint målat! Kakburken påminner mig om 50-talet då jag var liten!
Brödet såg fint ut. Grattis!
Puss!

Anonym sa...

Saknar alla fina foton under hyllan! Har Ni tröttnat på att se Era nära och kära? Puss!

Fru K sa...

Mamma: Tack! Visst är kakburken fin! Tyvärr är den tom...
Vi ska sätta tillbaka korten, tror vi, men har inte bestämt hur och var än. Jag tror att J tror att det betyder att jag kommer att glömma bort dem, men där tror han fel! :)

Anonym sa...

Håller med, sjukt fint kök!!!
Hade inte vågat mig på färgen själv *konservativ som f-n*, men det blev ju apfräscht!

Mård sa...

svinsniggt kök! jag tänker på lime och granny smithäpplen och nyutspruckna björklöv och jäblarns det finns ingen hejd på naturromantiken här. sen till något helt annat: du har jordens sniggaste kitchen aid men tycker du att den är bra till tunga rågdegar? det tjusigaste är helt klart en sån som du har men eftersom jag inte är en kakmård utan snarare än rågstatare så känns det befogat att undra över funktion snarare än design (byhy).

Fru K sa...

Linda: Vad skönt för mig att du inte tycker att grönt är konservativt - jag kände mig som en fegis för att jag inte vågade köpa en stormönstrad tapet! :)

Mård: Kitchen Aid är jättebra, har grymt stark motor som klarar vad som helst. Men, det dåliga är att man inte kan ha i hur mycket som helst, man kan tex inte ha i deg gjord på 2 kg mjöl, då räcker inte bunken till. Känns som om det beror på vad man primärt vill ha den till - ska man i huvudsak baka mycket bröd kanske den inte är bäst. Ska man däremot kunna göra alla möjliga saker med den (vispa maräng, skiva sjuka mängder rotsaker eller baka 2 limpor bröd i taget) är den guld.

Anonym sa...

Hälsa J att jag skall påminna om vissa foton....!

Fru K sa...

anonym person i min familj: Fixat! :)