måndag 30 juli 2007

On demand

Har inte haft någon lust att skriva på länge. Många gånger har jag loggat in, öppnat "Nytt inlägg" och sedan enbart suttit framför datorn och tittat, tittat länge innan jag med en suck stänger ner fönstret och ger mig iväg till andras bloggar. Inte ens nu har jag något jag vill skriva, men det är lättare att snurra ihop något när så många uppmuntrar mig till det. Det är skoj, tack för det!

Vårdcentraljobbet är slut och jag och J har varit en dryg vecka på vift. Vi har firat JK:s 25-årsdag, sjungit vackert i Uppsala Domkyrka, myst med hela J:s familj, haft uppslitande familjegräl med samma familj, blivit sams, bakat bullar, lekt med barn, läst Harry Potter, bakat bröd, träffat vänner, shoppat, byggt balkongräcke (J), installerat ny frys (J), klyvt ved (i huvudsak J), städat, tvättat gardiner, ätit gott och haft det bra.

Nu är jag hemma igen, och det är underbart. Har varit på resande fot mer eller mindre i sju veckor nu och det är så fantastiskt att äntligen få packa upp. Tyvärr ska jag nu tillbringa tre veckor med tentaplugg, enbart avbrutet för ett bröllop i Bremen. Roligt med Bremen, tråkigt med tentaplugg.

Är lite orolig för att 3 veckor ska vara för lite, hur ska jag hinna lära mig att tolka EKG tillräckligt, hur ska jag komma ihåg alla sätt att behandla hemorrojder på, hur ska jag minnas namnen på alla läkemedel mot urinträngningar, hjärtsvikt, smärtstillning och fan och hans moster? Det skulle kunna hjälpa att jag faktiskt har läst detta hela förra terminen, samt fräschat upp mycket av det igen under min vårdcentralsperiod. Men, men, min vana trogen är det despair som råder ett tag framöver.

Räkna med mer blogginlägg - nu är det tentaplugg som gäller!

Inga kommentarer: