onsdag 11 juli 2007

Vinbär

Här har det bara regnat och regnat sedan jag kom (för drygt 3 veckor sedan), så det var ljuvligt att se solen igår. Visserligen bara tillfälligt, och den gav inte så mycket värme, men det inspirerade mig till att gå ut och plocka vinbär. Det var så fantastiskt härligt att stå i vinbärsbuskarna och låta solen lysa på mig!

Vinbären blev till dels svartvinbärsgelé (som inte har stelnat, visade det sig imorse) och dels en vinbärskaka. Lagade dessutom färsbiffar smaksatta med grönpeppar och bacon (very smarry) och god sås (som jag hällde lite honungsgrillsås från Caj P i) till mig och pappa.

Gelén måste kokas om och tillsättas lite pektin, så det får jag väl göra ikväll. Har för övrigt namnsdag idag, så det ska väl också firas lite, tror jag.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad gott det låter!

Dock tycker jag att det låter som att du både jobbar OCH lagar all mat, medan pappa softar.

Plocka vinbär?

Anonym sa...

Förlåt att jag glömde din namnsdag, jag som själv är en namnsdagsfascist! Grattis en dag för sent! KRAM

Anonym sa...

Hej Karin! Flyttar in i ditt flickrum på måndag till onsdag! ska ta väl hand om det! cram Catherine

Anonym sa...

Grattis önskar en annan Eleonora!

Fru K sa...

g: pappa lagade faktiskt mat igår, men då fick jag plocka undan när han skulle kolla på Rapport... Men, ärligt talat går det jättebra, om jag har för ont för att laga mat gör han det istället, samma med att diska.

jannica: Tack! Hmm... Jannicas namnsdag... Måste kollas upp!

catherine: Väl bekomme! :) Kanske får se dig på gården? Det vore roligt om ni kom dit någon dag!

tette: tack - och grattis själv! :)

Anonym sa...

Jag har ingen namnsdag. Jag hade det när jag var liten, men den togs bort. Vem fan är ansvarig för vilka som får ha namnsdag? Jag är otroligt bitter.

KRAM

Fru K sa...

jannica: har du inget andranamn vi kan fira? Vänta, har du inte din mammas namn också? Eller har jag fantiserat ihop det också? Fast, när jag nu ser vilket datum hon har namnsdag är det kanske inte världens bästa dag för namnsdagsfirande... :)

Nej, nu vet jag. Vi får fira dig den 11 januari när Jan och Jannike har namnsdag. Det är tillräckligt nära. Jag lägger in i min mobil direkt.