måndag 2 juli 2007

Semester hemma

Jag har varit hemma i helgen. Hemma i min lägenhet, sovit i min säng, lagat mat i mitt kök, duschat i min fungerande (!) dusch, tittat på min teve och suttit vid min dator. Helt underbart! Har inte varit hemma på 3 veckor, så det var som semester att komma hem. Jag och J har inte gjort någonting, egentligen, bara sunkat, kramats (ja, som i Bamse! :) ), varit ute och gått, tagit hand om blommorna på balkongen, ätit gott och bara haft det bra. Visserligen präglad av intensiv spänningshuvudvärk (som jag aldrig har annars), men trevligt ändå.

Inte nog med det, underbare J flexade ut idag och körde mig hit till lilla vårdcentralen. Sedan får han skjuts hem av JD och E som ändå åker förbi på väg hem från minisemester. Helt perfekt.

J är underbar. Vilken fruktansvärd tur att jag gick Musikvetenskap A för massa år sedan. Inte nog med att jag lärde mig harmonisk analys, jag träffade också J.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det var verkligen tur att ni båda gick Musikvetenskap A så att ni hänger med i tugget när vi proffsmusiker sätter igång.

/G - notanalfabet

Fru K sa...

G: Håll inte på och löjla dig - vi vet ju båda två att du blev musiker för att gå i mina fotspår... ;)

Anonym sa...

Ha ha kramas som i Bamse, det var roligt skrivet! Ha en skön vecka!

KRAM

Fru K sa...

jannica: detsamma! Du jobbar och står i igen, va? Kram

Anonym sa...

Vad är det man brukar säga: "Roligare att vara en arbetslös musiker än en arbetslös läkare"?

Haha!

J ska ge fan i att besudla min syrra med Bamsekramar! Haha! :)

Unknown sa...

Harmonisk analys, varför ser jag en Yoga-klass i Wall Streetkostymer framför mig?

Dominant? Subdominant? Harmonisk analys kan vara lika kinky som Bamse.

Fru K sa...

g: Visst - du har helt rätt! Det är ju mycket roligare att sitta fattig i en källare och spela på sin gitarr med fem strängar än att åka till Norge och tjäna feta pengar som läkare! ;)

drhenka: du är inte dum, du! Första som har genomskådat hur jag och J fann varann! :)
Trevligt att se dig här, förresten! Fick nästan inspiration till ett nytt inlägg!