tisdag 26 juni 2007

Livskraften

Hela midsommarhelgen har präglats av laissez faire. Vi har varit 9 personer i 3 dagar här på gården och bara haft det gött. Riktigt gött. Vi har ätit massa mat, druckit massa vin, nubbe och rabarbersaft, diskat, sovit middag, lagat mer mat, ätit mer mat, åkt och badat, bakat bullar, gått promenader och sjungit. Låtit dagarna komma och gå utan stress eller press. Underbart härligt var det, och känns verkligen som en injektion av livskraft inför denna veckas jobb.

Igår var det snarare som om livskraften sögs ut ur mig. Jag, mamma, min faster och min kusin var på bilbingo. På ett sätt skulle jag vilja säga att har ni aldrig varit på det måste ni åka. Det är ett helt vansinnigt fenomen som måste upplevas. På alla andra sätt säger jag - åk aldrig på det! Har ni spelat bingolotto någon gång? Tänk er bingolotto gånger 14 i 3 timmar med endast en kaffepaus i mitten, sittandes i en bil med bingoduttarpennor, omgiven av 200 andra bilar fullt med folk i som har köpt bingobrickor för 200 spänn styck - allt på en åker mitt ute i skogen med ett enormt högtalarsystem installerat. Vansinne, I tell you.

Inte nog med att jag inte vann några pengar, jag har ont i höger axel av allt duttande och är idag otroligt trött eftersom skiten slutade så sent att jag bara fick 6 timmars sömn. Trösten är att det var väldigt trevligt med mamma, faster och kusin och att jag nog hinner glömma bort hur tråkigt det var tills nästa sommar då jag säkert sitter där igen...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lite får man offra för traditioner! Visst var det värt allt för alla goda skratt? Nästa år gör vi om det!
Puss från Mamma

Fru K sa...

mamma: ja, det var värt det! Men jag lovar inget om nästa år... :)

Anonym sa...

Hoppas att du hade en super midsommar, låter som det trots att vädet sög!! cram från Catheine

Anonym sa...

Haha, att du går på det där varje år!?! ;)

Fru K sa...

Catherine: Tack, det hade jag! Förutom den midsommar jag och J var på Irland på bröllopsresa (och på midsommarafton var på whiskeyprovning på ett destilleri) är det lätt den bästa hittills.

G: Ja, vad fan är det med mig? Påminn mig nästa år om att jag hatar bilbingo! :)