lördag 9 juni 2007

Sommardag

Idag har varit en dag full av olika känslor:

Smärta - kan inte sova för värken.

Ilska - J gjorde mig så innerligt förbannad att jag var tvungen att åka iväg med bilen en bra bit härifrån för att lugna mig.

Kärlek - jag och J blev sams igen.

Lycka - jag har klarat tentan och firade med goda jordgubbar och lyxglass (som min något ekonomiske svärar hade köpt för dyra pengar för min skull).

Upprymdhet - årets första dopp (i en brun pöl som luktade illa, men den var inte otjänlig, tydligen. De har väl inte hunnit till that hellhole än. )

Trötthet - har hjälpt min svärmor att plocka upp flyttlåda efter flyttlåda med en gammal dams alla saker som ska säljas på loppis i sommar.


Mätthet - har lagat falukorv i ugn med potatismos som jag har haft craving för sedan i måndags.

Matthet - jag vill vara hemma hos mig själv. Jämt, egentligen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

"Borta bra men hemma bäst" heter det ju! Jag förstår Dig. Ibland är det nyttigt att resa bort för att se hur underbart man har det hemma i sitt lilla hem!

Anonym sa...

Hej K!!! Skön dag du verkar ha haft! cram Catherine

Fru K sa...

tette: Och snart kommer jag hem till dig... :)

catherine: Både och, kan man väl lugnt säga! :) Den började riktigt, riktigt, dåligt, men sedan blev den kanon!

Mård sa...

Amen grattis och woho, fifan du är så elitbra att det tåras i ögonen. Om jag hade ont i kroppen skulle mina registrerade ladokpoäng vara typ fyra till totalantalet. Jag är alltid svårt imponerad av din bedrift. Viva fru K!!!

Kramar en masse

Anonym sa...

Åh, vad härligt att du klarade tentan! Följer ditt liv och leverne här på bloggen, tycker det är superkul att läsa =) Hörde att ni skulle hitåt här i veckan, blir ni kvar några dagar eller är det en snabbvisit?
Kram AK!

Fru K sa...

mård: tack, jag får tårar i ögonen! Kram

anna-karin: Tack! Kul att du läser! Vi är "hemma" tis, ons, tors, hoppas att vi kan ses! Jag hör av mig! Kram