måndag 11 juni 2007

Ingen AC

J är inte så dum, han. Han kom på att det är bättre att tillbringa 4 timmar i bilen när det är mörkt och svalt än ljust och varmt. Det var såååååå hemskt att åka mitt på dagen i torsdags och fredags! Hade vi inte fönstrerna vidöppna svettades vi så att svetten rann ner i ögonen och förhindrade sikten (=dåligt när det gäller filkörning i en storstad). Hade vi fönstrerna öppna vibrerar det så att vi fick tinnitus.

Alltså har vi planerat om lite smått och åkte hem hit igår natt och åker inatt igen - hem till mina föräldrar.

En annan smart sak jag kom på är att det är bättre att köra 35 mil till ett bröllop än 72 mil. Så det där med att åka hem hit innan bröllopet blir det inget av med! Presenten får åka med M och P, och kläderna är avhämtade idag på kemtvätten.

Har fixat lite olika saker (hämtat tentan, hämtat kemtvätt, varit i pysselaffären för att komplettera till min fotlänk jag gjort, köpt liten present till M:s student imorgon, köpt ram på IKEA till min Lasse Åberg-planch jag fick av pappa i julklapp) idag, och dessutom hunnit bjuda Herr R och hans far på fika. Fick lite nyheter om H och hans familj. Verkar som att de kommer hem till Sverige inom en månad. Kul!

Nu är det tvätt och... Packning. Kom till min fasa på att det är minst 3 veckor tills jag kommer hem hit igen vilket innebär att jag måste vara duktig och ta med mig rätt saker till gården. Åh, vad jobbigt. Det är för varmt för att tänka.

J är i grannstaden och hämtar sin djembe - äntligen! Han förtjänar verkligen att få en egen trumma, men jag vet inte hur jag ska kunna hindra honom från att spela på den här hemma. En trumma låter MYCKET och i vårt hus är det rejält lyhört. Tänker att han kan sitta på vårdcentralen after hours och spela? :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Jambe-trumma" heter det väl? Eller vad säger Tette?

Fru K sa...

gurra g: Du har rätt - djembe är för idioter. Jambetrumma it is. ;)