lördag 9 juni 2007

Nästan ännu mer nervös nu

Är hos mina svärföräldrar och myser i sommarvärmen. Har börjat pyssla lite smått framför teven, har redan hunnit med ett halsband och planer på ett till. Får visserligen ont i ryggen av det också, men vad fasen, är det semester så är det! :)

Gick upp till vårt rum för att hämta tandborste när jag såg att H hade ringt på min mobil. Att han ringer till mig sent en fredagkväll kan bara betyda en sak - nyheter om tentan. Så ner igen för att sätta på datorn (som sannolikt är från 1987 och driver mig till vansinne med sin oerhörda långsamhet) för att kolla mail. Och hör och häpna - blott 4 dgr efter tentaskrivandet får vi mail om att ALLA som skrev tentan är godkända, dvs mig inräknad. Helt otroligt! Nästan för bra för att vara sant.

Det ÄR för bra för att vara sant. Det tar ALLTID 2 veckor att få rättade tentor. Och det har ALDRIG hänt att alla som skrev en tenta är godkända. Det måste vara bluff.

Kan ni tänka er något mer elakt? Gå in på vår terminsansvariges dator (eller hur man nu gör för att skicka mail från någon annans mail) och skickar ut till alla som har gjort tentan att de nu kan ta sommarlov med gott samvete, och dessutom cc:a terminssekreteraren. Det är för elakt.

Det kanske är sant. Kanske är det så att eftersom alla blev godkända behöver de inte ha något betygskollegium? Kanske rättade alla professorer som galningar den 6:e juni?

Vågar inte riktigt ta ut segern förrän jag har fått det automatgenererade mailet som säger att jag nu har tagit tentan och fått poängen inrapporterad. Men lite lycka tänker jag unna mig ändå! :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att det är sant! Hjärtligt grattis! Kände det på mig så jag köpte en present till Dig igår! Gö tyckte det var lite tidigt att köpa " grattis -till -tentan -present" men det tyckte inte jag! Jag är nog synsk!
Kram

Marie sa...

Woho! Så utomordentligt skitskönt! :)

Fru K sa...

tette: Tack! Både för din tro på mig och för presenten! :)

mårr: Tack, det är underbart! Har fått resultatet idag, och den gick tom rätt bra. Så jag är glad!

Anonym sa...

Grattis som fan till tentan!! cram

Fru K sa...

catherine: Tack! Och det är jättekul att jag äntligen har hittat till din blogg!