måndag 18 juni 2007

På vårdcentralen

Så, nu sitter jag här, och allvaret har börjat. Mitt första jobb som läkare, det är stort. Andra läkaren någonsin från min lilla by som nu efter utbildning i stora staden åter kommer till den lilla vårdcentralen och frälser alla - både patienter och personalen på vårdcentralen.

Haha, who am I kidding?!? Det är inte det minsta stort. Jag är bara betald kandidat och det är precis som vanligt. Inte dåligt, inte alls, jag kommer med största säkerhet att trivas här, men precis som vanligt. Förutom att jag får betalt, förstås.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vem är den andra läkaren? Jag trodde Du var den första! Jätteroligt i alla fall att Du är nära hemmet och sommarjobbar!

Fru K sa...

Den andra läkaren ligger begraven sedan länge på kyrkogården... :)

Anonym sa...

"Stora staden" var ju för stor för dig!

Eller så visste du att jag skulle flytta dit och att "Stora staden" inte skulle vara tillräckligt stor för oss båda. Haha!

Gött att du har det bra!

Fru K sa...

Gurra G: det finns ingen stad i Sverige som är tillräckligt stor för oss båda. Man måste ju ge resten av befolkningen en chans att hävda sig... :)