torsdag 6 mars 2008

Förnedring på Blodcentralen

En föreläsning blev inställd idag och Y övertalade mig att utnyttja den tiden till att ge blod. Och det var mycket bra gjort av Y, jag har haft svårt att skaka iväg rumpan till Blodcentralen på tider de har öppet.

Jag la upp mig på britsen före Y, men innan de (3 stycken) hade lyckats dra en enda droppe blod från mig var Y redan färdig och satt ute i väntrummet och fikade.

En lab ass, en undersköterska och en sjuksköterska hjälptes åt för att sticka mig i båda armarna, och när det äntligen lyckades rann det för dåligt. 2 dl av mitt heta blod fick de ut, och alltihop åkte direkt i skräpet.

Resultatet av dagens blodgivning blev alltså: två stora blåmärken, en upprörd lab ass, en sjuksköterska som kände sig misslyckad på sin första dag på jobbet, ingen påse blod och en necessär som jag gav till J.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Retligt men Du har ju i alla fall gjort vad Du har kunnat!
Puss

Anonym sa...

Ja, säg det till den som håller på att förblöda! :)

Varför tog du inte upp din egen nål (jag antar att ni läkare alltid har en nål i fickan, precis som vi gitarrister alltid har ett plektrum) och visade hur de ska gå till?

Anonym sa...

Bra gjort i alla fall! När jag var och lämnade blod så svimmade jag utanför byggnaden, sådär bra erfarenhet av att lämna blod...
KRAM

Fru K sa...

tette: tack, jag är en väldigt god människa! ;)

G: Självklart har jag hela kitet med mig i fickan, men tyckte lite synd om dem på blodcentralen. Man vill ju inte göra det så uppenbart för andra att de, jämfört med mig, är så värdelösa... ;)

JK: Men, lilla du, det var inte bra! Drack du inte din juice efteråt? :)