lördag 15 mars 2008

Tung vecka

Det har varit en riktigt tung vecka. Och inte blev det mindre tungt av den poesiföreställning, eller vad jag ska kalla det, jag och J var på igår kväll. Helt och totalt meningslöst var det, från början till slut, och inte blev det bättre av att jag från början var inställd på att människan tänker helt och hållet på sig själv. En sådan sjuk föreställning är helt och hållet inriktad på att de som uppträder ska få uttrycka sig själva, inte ett skit inriktat på att försöka göra något för de människor som sitter i publiken. Inte påverka, inte underhålla, inte förfära. Möjligen tråka ut.

Men. På slutet av kvällen lyssnade vi till en duktig trio som spelade folkmusik. Och det var precis vad jag behövde, låta mig ryckas med av grymt sväng och vackra harmonier. V - det är en lisa för själen att lyssna på din fiol!

Från det exklusivt kulturella till underhållning för medel-Svensson - ikväll ska vi titta på Melodifestivalen i en lägenhet fylld av vänner, chicken fajitas och chips!

Inga kommentarer: