lördag 18 december 2010

Dag 13 – Den här veckan

Den här veckan har varit full av frustration och väntan. I lördags natt var vi inne på Förlossningen med regelbundna värkar, barnmorskan bedömde att förlossningen var igång och att vi kunde komma tillbaka när jag inte längre orkade med mina värkar. Vid 08 på morgonen sa hon "Jag tror att det blir bebis på mitt pass." Det var i lördags för en vecka sedan.

I måndags var jag hos min barnmorska på MVC som sa "Det är ju igång, blir nog bebis inom några dagar. Kanske får jag förlösa dig på onsdag när jag är på Förlossningen?"

Nu är det lördag igen. Värkar kommer och går, endast magen består.

Jag är inställd på själva väntan, att man inte kan förvänta sig att en bebis kommer när man vill, men det är så sjukt jobbigt med alla falska alarm som kommer. Dessutom måste ju vi ha barnvakt till I, annars får jag föda barn utan J (och det vill varken han eller jag). Barnvakter finns inte i samma stad, tyvärr, varför vi behöver ha lite framförhållning. Sjukt irriterande att två gånger ringt hit folk som åkt långt för falskt alarm. Också enormt stressande.

Så, den här veckan har jag varit sur.

Inga kommentarer: