söndag 20 maj 2007

Födelsedag

Grattis till mig, idag fyller jag år! Och vilken underbar födelsedag! Vädret är fantastiskt, jag har fått världens finaste uppvaktning av J och grattismessen och födelsedagskorten börjar rulla in. Kanske inte låter så oerhört underbart, men jag hade räknat med att den här födelsedagen skulle gå obemärkt förbi (förklaringen till det är tenta-p). Istället känner jag mig som en födelsedagsprinsessa. Eller, vad tusan, jag slår till med födelsedagsdrottning! Drottning känns mer rätt när jag nu närmar mig 30 med stormsteg.

Fina T och L hade plockat liljekonvaljer till mig igår kväll, och när klockan slog 12 sjöng alla för mig. Gullepluttarna.

Det enda som är konstigt med denna dag är att dn.se inte alls har min födelsedag som förstanyhet. Det förstår jag inte.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis gumman. Hurrreri hurrera fir fir för dig. Hoppas din dag fortsätter till en ljuvlig kväll. Hundraders kramar.

Anonym sa...

GRATTIS!!!! Hoppas din dag blir kanon!

Fru K sa...

Tackar, tackar! Ja, dagen var härlig! Har varit ute och finpromenerat, fikat ute och sunkat hemma. Har tom sovit middag - det är tydligt att åldern nu börjar ta ut sin rätt! :)

Anonym sa...

jättegrattis i efterskott! ja, nu har jag äntligen lyckats hitta hit. har med fröjd läst alla bloggarna från vår tid på kirurgen och tycker nog att de har ett särskilt magiskt skimmer över sig....those were the days....ska nog se att det blir kirurger av oss allihopa till slut ändå!

Fru K sa...

Fru HD: Tack! Kul att du har hittat hit! Lycka till med pluggandet!