onsdag 23 maj 2007

Nytt typsnitt

Nu har one.com bytt typsnitt på min blogg - utan att fråga mig! Vilken fräckhet! Borde kanske sluta använda den här bloggen, men ack och ve, vad jobbigt att flytta allt till tex blogger.com! Det finns så lite möjlighet att redigera själv hur man vill att bloggen ska se ut här. Vilket kanske egentligen är bra, för då håller jag inte på med det istället för att tex plugga...

Som jag gör nu, då! :) Usch, jag är så oerhört osugen på tentaplugg. Och lite orolig också, ärligt talat. Det är dååååligt med värken nu och det gör mig så oerhört utmattad. Och sömnig. Sömnigheten är nästan det värsta med att ha ont - att jag blir så trött av det. Själva smärtan är jag rätt bra på att stå ut med.

Trötthet och värk är inte bra för tentapluggandet. Men jag gör så gott jag kan, så får vi se hur långt det håller. Har dessutom ett kort i rockärmen som jag plockar fram då och då. Kortet är H som ska göra samma tenta som jag och som är en utmärkt pluggkompanjon! Ska träffa honom redan kl 9 imorgon på Stadsbiblioteket för att göra en gammal tenta innan vi ska råplugga hela dagen.

Nästan hela dagen, förresten. Har bestämt mig för att ta en snabb promenad på en halvtimma eller så varje lunch nu under tentaläsningen. Värken blir väl inte bättre av det, men jag blir piggare! Och känner mig väldigt hurtig!

Förresten har jag köpt mig en Soda Stream från tretti.se i födelsedagspresent till mig själv (för pengarna jag fick av min kära svärmor i present). Och kära Fröken S - jag har inte handlat på tretti.se för att jag är tretti+! Jag är INTE tretti, I repeat, INTE tretti!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Var är det du har ont någonstans? Det låter ju inge kul...

Fru K sa...

Åh, en lång och tragisk historia... ;) Jag har sedan länge problem med kronisk ryggvärk, som inte är fibromyalgi och som mest beror på en arbetsskada när jag var uska. Och, helt sant, det är inte kul! Men det brukar funka ändå.

Anonym sa...

Det är alltid nyttigt att röra på sig! Tror att det går bra med tentan trots Din onda rygg! Du kan så mycket och är så begåvad och så det där med generna,ha,ha!