måndag 7 maj 2007

Lugnt

Nu sitter jag på akuten igen och igen är det stiltje. Okej, okej, jag förstår att det nog inte är likadant på lördagsnätter, men när jag är på akuten är det alltid lungt. Jag riktigt känner att jag kommer att få äta upp det när jag gör AT, fyra hjärtstopp första natten tror jag på.

Helgen har varit skön, inga stora händelser. Vi har hängt med hela J:s familj och ätit massa mat och knäckebrödsmackor. J:s föräldrar har nyss ärvt en äldre dams hela bohag varför jag, J, svärmor och svägerska 1 har letat igenom massa flyttlådor för att se om det fanns något skoj.

Och det gjorde det ju, när jag väl kommit över hur hemskt det är att en människas alla tillhörigheter ligger i lådor. Lite böcker, ett fint klaffbord, några rullar riktigt gamla tapeter, en fin Orreforskaraff från 60-talet, en sådan där kakburk i 3 lager, en mandelkvarn och lite annat smått och gott. Kul!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade velat vara med och fynda bland gamla saker!

Anonym sa...

Jag har varit med om att fynda på ett liknande sätt. Farfars syster lämnade efter sig ett tvåvåningshus + tillhörande jättevind! Gud vad vi tillbringade helger där jag och syrran och letade igenom varenda skrymsle och vrå. Man hittade alltidfrån mat från andra världskriget till gamla dockor till hur mycket garn som helst till gamla fina krus, en hel hög med cyklar och gamla äckliga parfymer :-). Men för en snokare som jag kan du ju tänka dig vilken total lycka det var.

För övrigt är det nog bäst att du vänjer dig av med att stava lungt fel om du nu fortfarande planerar att bli bloggkompis med en viss fascistoid dirre...:-)

Fru K sa...

Det är sådan tur att jag har dig som kan kontrollera min stavning! ;) Men, det är sant, fingrarna rör sig för snabbt över tangenterna för att jag ska hinna se sådant. Får väl köra stavningskontroll hädanefter....