torsdag 31 maj 2007

Yes, Sir, I can boogie

Igår var det konsert och jag var på gränsen till att inte komma alls. Smärtan har spritt sig, från att ha huggit som knivar när jag rör på vänster axel till att nu ligga som betong över hela övre delen av ryggen. Det är inget mystiskt, jag förstår precis hur det går till, men det är lik förbannat svårt att undvika. Speciellt i tentaläsningstider, när jag inte har någon som helst tid att ta för att spara ryggen.

Well, well, bloody hell. Igår var det alltså konsert med stora kören. Jag proppade Dexofen och gick dit. Och vad bra att jag gjorde det, för det var kuuuuul! För det första hette konserten "En oprententiös konsert" vilket gjorde att vi kanske inte var riktigt så stela som vi brukar. Vi hade en duktig konferencier (puss på dig, JD) som gjorde även de mest pretentiösa låtar roliga. De allra flesta låtarna gick bra, både de körlyriska och de mer röjiga.

Det bästa var ju såklart Vallakvartettens framträdande! Vi sjöng dels Always on my mind (J i den rosa Dolly Parton-hatten) och Yes, Sir, I can boogie (med mig i boa) och det gick så bra! Jag var så fokuserad på att inte bryta ihop av smärta att jag glömde att bli nervös. Jag har aldrig sjungit solo så bra, och kommer nog aldrig att göra det igen. Hoppas, hoppas att inspelningen blev bra så att jag har något att visa för barnbarnen... :)

Idag är det inte lika mycket kris och panik som igår (eller, jo, det är det nog, men inte som i förrgår, åtminstone) så jag ser med förhoppning på mitt pluggande. Ska satsa på att repetera Ögon idag - samtidigt planerar jag för midsommarfest på landet och var jag ska lämna in bilen på service.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vallakvartetten VAR skitbra! J å K var precis perfektironiska/parodiska som gjorde att låtvalen kändes givna!!

Å så lät det bra oxå! (såklart)

Mne det gjorde hela kören ju oxå! Återigen impad av CLs klang och intonation! Kvällen till ära kändes det också som nervositeten var borta! Go CL!

Dextropropoxifen, stor interindividuell skillnad i halveringstid (6-30 tim). en farmakokinetisk grundregel äratt ca 3-5 halveringstider efter administration finns försumbar mängd substans kvar i blodet. räknar dock på att du har schyssta leverenzymer och att du kan dricka sprit typ 36 h efter sista tablettintag. Puss! /J

Fru K sa...

Tack, gulle dig! Tänker du komma tillbaka till CL nu? We miss you, baby!

Hehe, jag vågar INTE lita på mina leverenzymer och vågade inte dricka alkohol i kombination med Dexofen. Vilket bara innebar att jag slutade ta Dexofen och dricka alkohol istället! ;)