tisdag 23 september 2008

Förkyld

Är förkyld precis som alla andra. Kanske inte är så konstigt att jag är det, när alla andra är det... Ska nog inte bli infektionsläkare. Eller barnläkare. 
Är hemma idag, trots att jag missar värdefull undervisning. Var alldeles för dålig imorse för att ta mig iväg. Fast, som alltid, mår jag rätt bra nu på eftermiddagen och har lite ågren för att jag inte tog mig iväg ändå. 
Nåväl, fördelen med att jag har varit hemma idag är att jag faktiskt har fått gjort det mesta på mina AT-ansökningar. Jag kommer att söka här, och i staden 10 mil härifrån. Jag har inte skrivit ut allt (för vår skrivare fungerar inte med Mac:en, vilket innebär att jag måste vänta tills J kommer hem med sin jobbdator och kopplar in skrivaren till den. Smidigt system.) och jag har inte fått mina kopior vidimerade än. Men annars är det nog klart. Referenspersoner är vidtalade, jag har skrivit lagom fjäskiga ansökningsbrev och meritförteckningen är uppdaterad. 
Nu återstår bara att hitta stora kuvert i någon ännu inte uppackad flyttlåda... 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Synd om Dig! Om det kan vara ngn tröst så är jag också förkyld. Skulle helst vilja ligga under filten idag med varmt kaffe omväxlande med grönt te med honung i bredvid mig. Detta går inte eftersom jag ska ha kalas här imorgon för 15-20 pers! Det är alltså synd om mig också!

Fredrik sa...

Men här kommer en liten positiv spin på saker och ting. När man haft småbarn själv något/några år är man totalt immun mot allt vad andra små barn lyckas besitta. Så barnläkare kan du alltid bli.