söndag 7 september 2008

Flyttad

Så. Nu är Fru K flyttad till ny lägenhet, 5 rok på 111 kvm. Finns vissa fördelar med att inte bo i den kungliga hufvudstaden! :) 
Nu ligger jag i mitt nya sovrum i min gamla härliga säng och bloggar på min söta lilla dator med finfin 3G-täckning på det mobila bredbandet. Flytten gick ändå rätt smidigt, vi var 15 personer som bar. Mamma lagade mat till alla och bjöd på efter andra omgången. Det var till och med rätt trevligt att flytta sitt bohag! 
Nu är det ju total misär här i lägenheten, lådor och möbler överallt, huller om buller. Ont i ryggen har jag efter att jag - trots bättre vetande - lyft alldeles för många lådor. Trots det är jag glad och nöjd, det gick så bra!
Och, det bästa av allt, ättiksgrejen fungerade hur bra som helst! Jag blandade inte i något vatten - det är för mesar - utan körde hard core. En natt i kylen - och all dålig lukt försvann. Gött mos, som man skulle kunna säga om man hade samvete till det. Och det har ju jag.

3 kommentarer:

Fredrik sa...

Härligt med smidig flytt och väldoftande kyl! Eller snarare den numera obefintliga doften i kylen.

Marie sa...

Ojojoj, grattis som f-n, till alltihop!

Anonym sa...

Det var ett rent nöje att laga mat till sådana trevliga flyttkarlar och flyttkvinnor! Att flytten gick så bra berodde säkert på att allt var så bra förberett av fruK och herrJ!

Grattis till den stiliga våningen!
Där tror jag att Ni kommer att stortrivas!

Kram från Mamma