måndag 22 september 2008

Roliga barn

T sa i lördags att jag och J kommer att få så roliga barn. I wish! Jag har funderat på vad jag önskar att vårt barn ska få för egenskaper, och jag tror faktiskt att rolig ligger rätt högt upp på listan. Omtänksam ligger också högt upp. Men, självklart önskar jag mest av allt att vårt barn blir mycket vackrare och smartare än sina föräldrar! :) 
I fredags köpte vi en barnvagn, med ekonomisk hjälp från min dyra moder. Vi har kollat på lite olika, men båda tycker bäst om BRIO Sing. Och, ja, ja, Bugaboo är så mycket bättre på alla sätt och vis, men varken jag eller J gillar den. Eller så gillar vi bara inte att alla våra vänner har köpt den... 

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ååå vilken snygg vagn, den ska jag visa för G, haha! KRAM

Predat0r sa...

Fin vagn! Förstår er tanke med att Bugaboo är så vanlig att det är mer speciellt att inte ha en sådan vagn.
Har ni provkört vagnen utomhus än? Kan säga att det känns väldigt udda att gå på stan utan ett barn i vagnen, gjorde det när jag skulle packa den i bilen innan vår lilla dotter var född.
Lycka till med allt, Kram- A

Anonym sa...

Ett av de roligaste sätten att använda sina pengar på,tycker jag.
Vänta bara tills jag får gå ut och köra den!

Anonym sa...

Vackrare och smartare än sina föräldrar? Då måste mitt barnbarn bli ett vackert geni!:)

Anonym sa...

Ja, trender är ju till för att följas. :)

Fru K sa...

JK: Mer press på min bror, det är jag helt för! :)

A: Nu är ju Brio Sing också rätt vanlig, hehe... Tycker att jag ser den överallt! Men det är iaf ingen av de jag umgås med som har den. Vet inte om det spelade någon roll i beslutet, egentligen, men om jag känner mig själv rätt...
Jag har faktiskt provkört den, från affären till bilen. Mycket märklig känsla. Och mycket märkligt att den nu står i det rum vi tänker ha alla andra barngrejer i... Hälsa dina damer! Kram

Mamma: Tack för vagnen! Du kommer säkert att få köra den, mer än du kanske vill egentligen... Räknar kallt med att spendera delar av min mammaledighet med dig bredvid mig körandes vagnen! :)

Gee: Du menar trenden att jag är vackrare och smartare än mina föräldrar? För du kanske inte ska hoppas på den grejen själv, apropå nyligen kommenterad bild på Fejan... ;)

Anonym sa...

Ha,ha- Du och Din bror liknar pappa och mig ganska mycket så om trenden håller i sig får vi väl se en mix av Er båda med inslag av både far- och morföräldrar! Ska bli spännande att se...