fredag 27 april 2007

Elkonvertering

Wohooo!!! Idag har jag elkonverterat en patient. En livs levande människa har jag placerat paddlarna på. Det var coolt att göra det på riktigt, men var bra obehagligt när en alldeles levande människa böjdes i båge under mina händer. Men cooooooolt! :)

Patienten övergick så fint från flimmer till sinusrytm, men det var inte det enda resultatet. Elkonverteraren själv, dvs undertecknad, fick kraftig sinustakykardi! (för er vanliga dödliga :) - jag fick hjärtklappning!)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Takykardi vet väl alla vad det är? (det snackades om det igår på House)

Ja, även om du faktiskt är min syster så måste jag säga att när jag får en människa att böjas i en båge så brukar det snarare vara väldigt trevligt.

Haha!

Anonym sa...

Bravo! Du lär få göra detta många gånger!

Fru K sa...

Gurra: Well spoken, well spoken, o brother! :)

Anonym sa...

håller med gurra!

opp i brygga me dom bara!!!

man kan ju få sån där takkikarrplakk av mindre!!!