onsdag 18 april 2007

Mer om helgen

Idag har jag varit första dagen på avdelning på Kardiologen och det var både kul och jobbigt. Kul mestadels; både handledaren och AT-läkaren var jättetrevliga och undervisningsbenägna och det känns asviktigt att bli bra på hjärtmedicin (och jag suger inte helt, inte ens första dagen). Jobbigt var det när jag blev ivägskickad intet ont anande på coronarrond (=thoraxradiolog, thoraxkirurg och kardiolog tittar tillsammans på angiografier och diskuterar fortsatt behandling). Tyvärr visade det sig att jag var den enda från HIA där, vilket innebar att jag dels var tvungen att dra fallet för den stora samlingen läkare och dels att jag var den enda som skulle dokumentera vad som bestämdes. Vilket jag iofs förstod i tid, men jag varken hörde eller förstod ordentligt vad som egentligen bestämdes. Och det fanns ingen förutom Mr Big Shot Kardiolog att fråga, som visade sig vara upptagen med en annan rond en halvtimma efter att vår rond var slut. Vilket innebar att jag stod som ett uttråkat fån utanför ett rum i 30 minuter och väntade på att få ställa min fråga. Men, men, jag tror att det blev bra till slut, och det är ju alltid kul att känna sig viktig - vilket jag gjorde! :)

Just det, ja, helgen! Lördagen var väldigt trevlig, jag satt på balkongen och hade det bra. Fick lite pluggat också, vilket var oerhört tillfredsställande. Hann så mina frön jag köpte för alldeles för längesedan (det är för sent att så pelargonier och petunior i april), men nu är det iaf gjort! Hoppas att de gror!



Lördagskvällen var det konsert med J:s afrikanska trum- och dansgrupp . Det är första gången jag har sett och hört J med dem, och jag är så grymt, grymt imponerad! Jag fattar inte att han kan lära sig skitsvåra rytmer på några månader! Inte fattar jag heller att han pallar att spela två helt (för mig) olika rytmer samtidigt. Allra mest impad var jag visserligen när han dansade. När män dansar afrikansk dans är det oerhört kraftfullt och explosivt, och det passar J precis. Min J! Efter konserten sista perioden i hockeyn på Harry´s (ja, jag är nu i den åldern att Harry´s börjar passa mig) och sedan efterfest med Kwa.

Söndagen tillbringades med mer pluggande, bjuda fantastiske Herr C på middag och gå på tangokonsert. Kolla in det här - det går rakt in i hjärtat på mig: Beata Söderberg

Måste avsluta med en bild på Dolly - jag har inte skrivit något om den fantastiska upplevelsen jag och J hade i Scandinavium med Dolly och så tror jag att det får förbli.

Inga kommentarer: