tisdag 17 april 2007

Tillbaks

Sådärja, nu är bloggandet på lunarstorm över. Sista datumet för ansökan till högskolan är passerat, så nu får alla ynglingar som vill bli läkare klara sig utan mina rapporter om livet som läkarstudent. Tillbaks till den gamla härliga bloggen.

Jag har haft en sådan grymt bra helg! Strålande solsken har det varit och sommarvärme. Har rakat benen ordentligt och fått första soleksemet. Härligt!

Fredagen (den trettonde) tillbringade jag med att fixa saker jag har svårt att göra annars. Vi hade ingen undervisning, så jag passade på att gå till tandhygienisten och åka till Bilprovningen med lilla bilen. Hos tandisen var det väl inte så kul, förstås, hon hittade mitt första hål sedan jag var liten. Inte kul. Inte minst för att jag måste komma tillbaka - en gång till en tandläkare för att laga själva hålet och en gång tilll till tandhygienisten för att ta bort tandsten. Minst 900.- kommer det att kosta mig. På Bilprovningen var det dock idel glada miner, bilen mådde så fint och besiktningsmannen var charmerande, helt enkelt.

Jag köpte mig en klänning jag förhoppningsvis kan ha på både kirurgfesten, Fröken B:s disputation och bröllop x 2. Den är så fin, så fin, och jag känner mig riktigt hot i den (tills jag står bredvid någon annan, förstås...). Åt lunch med Fröken M, hämtade J på jobbet, ringde massa samtal jag har behövt göra länge, bokade hotell på Österlen för att fira vår bröllopsdag i juni och förberedde fredagskvällens smarriga middag.

Fredagskvällen tillbringades nämligen med att fira Herr M:s 40-årsdag i efterskott. Jag, J, Herr S och Fröken L bjöd på följande meny: Champagne- och örtfylld lavendeltoppad risotto i parmesankorg till förrätt, Gorgonzolagratinerad oxfile med skållande tomater, champinjonsås, sparris och hasselbackspotatis, Chokladfondue till efterrätt och sedan kaffe och födelsedagstårta med lemon curd, hallonsylt och Rumtopf. Verry smarry. Fast egentligen var nog det bästa att vår granne (som uppskattningsvis är 2-3 år yngre än J) dagen efter gratulerade J på 40-årsdagen i efterskott! HAHAHAHA!!! :)

Nu finns det mer att berätta om men ingen mer ork att berätta. Så jag återkommer! Natti, natti

Inga kommentarer: