tisdag 3 april 2007

Grillning

Är precis hemkommen från årets första grillning. Jag, J och tre andra har grillat Chorizo och druckit påskmust. Det var kallt som... Men gott! Och kul att ha pressat fram lite sommar ur andra april!

Idag har jag haft föreläsningar hela dagen. Det har handlat om blödning från mag-tarmkanalen och diabetes hos barn. Den första var inte så jättekul, precis, föreläsarna som höll den var så dåliga på engelska så det var svårt att hänga med. Efter lunch kom dock Johnny Ludvigsson, som trots att han inte ens visste att han skulle hålla föreläsningen på engelska direkt bytte och höll en jättebra föreläsning. Det är så otroligt mycket lättare att fokusera på det en föreläsare säger när man inte måste koncentrera sig stenhårt för att förstå vilka ord han eller hon försöker säga.

Vi har nästan bara föreläsningar på engelska den här terminen eftersom vi har flera utbytesstudenter i kursen. Det kan kännas frustrerande ibland, när föreläsningen blir sämre på engelska än på svenska, men vi måste ju kunna erbjuda studenter från andra länder att komma hit och plugga. Annars kan ju inte vi åka ut i världen för att plugga. Inte för att jag har planer på det, iofs. Hoppas dock att jag ska kunna jobba utomlands, kanske för Läkare utan gränser.

Nu är det cha-cha-time!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh gud, grillat är verkligen godast!! Somrigt till max! Kurserna blir alltid sjukt mycket sämre på engelska fråga mig inte varför.

Anonym sa...

Annars kan man ju plocka fram sin inte så lite roliga sida och ställa frågor på lika dålig engelska tillbaks: "Yes, but how you expell this?"