lördag 5 januari 2008

7 år

Idag är det 7 år sedan min och J:s första kyss. 7 år. På de 7 åren har vi tillsammans hunnit flytta ihop, flytta isär, flytta ihop igen i ny stad, förlova oss, flytta in i nuvarande lägenheten, gifta oss, bli mycket tjockare, slutföra en utbildning (J), komma närmre än någonsin slutet på en utbildning (K) och ha det bra.

Att jag och J har det så bra är inte bara skicklighet och tålamod utan också en hel del tur. Vilken tur jag har som älskar en sådan bra man, och vilken tur jag har att en sådan bra man älskar mig.

Vi småfirade igår med bubbel och god mat, men lite mer firande blir det nästa helg (post tenta) när vi ska åka iväg och ha det gott på hotell.

J åkte imorse iväg till sitt föräldrahem för att ha släktgrej, som vanligt den femte januari, och jag sitter hemma alldeles själv med gamla tentor, föreläsningskompendier och anteckningar. Jag är inte bitter. Tror jag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till er båda!
Känner mig själv lite priviligerad som har turen att känna er. Även om man mest får nöja sig med bloggnärvaron numera. borde gå att mötas irl snart :)
Lycka till på tentan!
Kramar!

Hannahbejb sa...

Pepp pepp till tentapluggandet! Håller tummarna att det ska gå bra! Är det medicin du läser? Är själv mitt uppe i kursen och ska tenta i slutet av maj. Gulp! Lycka till!:)

Fru K sa...

linda: Tack! Vi borde verkligen försöka ses, jag vill gärna träffa dig (och din familj, har inte träffat någon av dina herrar!). Vi får fixa.
Kram

hannahbejb: Tack! Resten av internmedicinkursen, ortopedi, ledarskap, samhällsmedicin och lite annat smått och gott. Vi läser så konstigt. Ska bli skönt att byta fokus till nästa termin med psyk, neuro, geriatrik och rättsmedicin.