tisdag 15 januari 2008

Kursadministration

Är besviken på kursadministrationen på min utbildning. Vi har intet hört om tentan, och det börjar bli svårt för mig att tänka bort att jag kanske körde. Inte heller kommer det något om placeringar inför den nya terminen som börjar 21/1. Jag har alltså ingen aning om jag kommer att bo hemma eller borta stora delar av terminen, och inte heller vilken placering som kommer först.

Det är dåligt skött, helt enkelt.

Jag är hemma i mitt barndomshus och hänger med mamma (och pappa, som är på Gården, men kommer imorgon). Det är lugnt och trevligt, vi pratar mycket, äter gott och åker ut på små äventyr. Men det regnar HELA tiden! Jag vill bara lägga mig under täcket och sova bort de grå blöta dagarna.

2 kommentarer:

Marie sa...

Gah, undrar om det där är symtomatiskt just för läkarutbildningarna i landet (ingen info och sena scheman) eller om det är fler utbildningar som drabbas på samma sätt? INGEN tror att man har ett liv utöver plugget, liksom.

Fru K sa...

mårr: det är så himla dåligt! Jag kan tex inte säga säkert om jag kan vara med i min kör under våren, eftersom jag inte vet hur mycket jag kommer att behöva sova borta under veckorna. Det värsta är att jag orkar verkligen inte bråka om det, jag har helt och hållet gett upp försöken att påverka kurssekreterare.