söndag 20 januari 2008

Utrensning

Satan i gatan, vad vi har rensat bland våra kläder idag. Jag och J har städat och sorterat bland ALLA våra kläder och har nu sju (!!!) bärkassar som ska skänkas till Myrorna. Då har vi även slängt en massa gammal skit, trasiga strumpor, sunkiga gamla skor och allt som var lite trasigt eller fläckigt.

Kunde inte slänga iväg riktigt allt jag kanske borde ha gjort. Jag inser mycket väl att jag aldrig kommer att ha på mig mina rosa byxor med krokodilskinnsmönster, extremt låg midja och rejält utsvängda ben. Inte heller det vinröda linnet som jag inte skulle få om mitt ena lår nu (har jag verkligen varit så smal?!?) eller de svarta underbara skorna med 10 cm klack (hade jag inte fått ont i ryggen av usk-jobb hade jag väl fått det av dem). Det går inte. Det är min historia, jag kan inte göra mig av med den.

Är förresten tveksam till om fläckigt är ett ord, men, ja, jag gillar det.

Inga kommentarer: