fredag 11 januari 2008

Ett rätt av sju

Ett säkert tecken på att jag varit i tentakoma den senaste veckan är att jag fick ETT rätt av sju i DN:s nutidstest. Kunde titeln på Simone de Beauvoirs bok (som jag tänkt många gånger att jag ska läsa, men aldrig orkat) och INGET annat! Sanslöst. Jag skäms.

Jag hade en fantastisk dag igår. Åkte med J till utkanten av vårt landsting för att hålla honom sällskap på färden och på lunchen. Tillbringade dagen (när J hade patienter) med att gå runt i den lilla orten, dricka kaffe och pralin på ett café, strosa runt i affärer och (när ösregnet kom) sitta på det lilla biblioteket och läsa artiklar om RFT och ACT. Och FoxTrot.

När jag kom hem drog jag på mig partystassen och träffade A för en drink innan vi gick på släppet till T11:s examenssittning. De som tar examen nu är min och A:s ursprungskurs, alltså skulle vi kunnat vara klara nu också om inte A hade fött två barn och jag gått två terminer på halvfart. Men jag är inte bitter.

Jag hade så kul!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ooops jag var nog lite klantig och skrev ett mail (?) istället för en kommentar innan. Hmm kanske får kalla mig "tekniskt ignorant" som en vän beskrev sig häromdagen.

Hade helt missat ditt återintåg i bloggvärlden, men nu är jag uppdaterad minsann och har koll på vad som händer! Gött är det! Hör av dig när du är i storstan!

Jag tror förresten att du fixade den där tentan. Pussipuss!

Anonym sa...

Det lät väldigt mysigt att gå på café själv och bara ta det lugnt. Det ska jag göra i veckan! :)

Fru K sa...

Tant M: Välkommen tillbaka! :) Det ska bli gött att komma till "storstan", jag hör av mig! Kram

G: Det var gött! Fast det är roligare att vara två.