söndag 6 januari 2008

Lite småångest, inget mer

Har haft en ovanligt harmonisk tentaperiod den här gången. Har läst allt jag hade tänkt, har varit ledig utan dåligt samvete över jul, har gjort alla gamla tentor och gått till tentagrupp varje dag. Hade en liten kort period idag av "jag är värdelös, jag kommer inte ihåg något, hur ska jag kunna arbeta som läkare", osv, men den perioden avbröts när jag gick igenom den sista av de gamla tentorna och insåg att jag hade nog klarat den.

Nu tror ni att jag är väl förberedd och därför kommer att klara tentan imorgon utan några problem, och visst, jag förstår varför ni tror det. Som vanligt har ni ingen koll, det är okunskap och förhoppningar.

Förhoppningar har även jag, och självklart har jag en chans att klara tentan imorgon, men det är absolut inte säkert. Vissa av de gamla tentorna jag har gjort hade jag aldrig klarat, så det går inte att sia om morgondagen.

I vilket fall som helst är det slut på tenta-p imorgon, och jag är ledig nästan två hela veckor!!!

4 kommentarer:

Marie sa...

Det går fint. Det går fin-fin-fint!

Anonym sa...

Lycka till !
Må tentan vara designad med frågor perfekta för fru K.

Anonym sa...

Hoppas du smekte in alla svar galant!
God Fortsättning!
Kramar tant AK (P hälsar med)

Fru K sa...

mårr, kandidat dropp och AK: Tack!