onsdag 23 januari 2008

Föreläsningar

Föreläsningar hela dagen lång. Varje dag. Och plötsligt - på termin 10 av 11 - har samtliga föreläsare slutat med 45 min föreläsning - 15 min rast - 45 min föreläsning. Istället pratar varje ny neurolog en kvart om Charcot, Tourette och Pierre Marie innan hon/han drar igång 40 min föreläsning om epilepsi, stroke eller MS och förväntar sig efter det att 5 minuters rast ska räcka. 5 minuters rast räcker inte för att drygt 70 pers ska ta sig ur bänkraderna, gå på toa, köpa kaffe och rätta in sig i leden igen.

Man kan tycka att jag borde vara van vid att ha föreläsningar dagarna i ända. 4,5 år bara på läkarutbildningen här i stan borde gjort mig förberedd. Men jag orkar inte! Är så trött, så trött efter bara 3 dagars föreläsningar. Hur ska det här gå?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jobbigt! Du får sova ut på helgerna!Snart är det fredag igen!
Härligt!

Anonym sa...

Eller börja jobba med musik istället. Då får man sova hur mycket som helst!

(man tjänar dock inga cash, men ändå)

Unknown sa...

Neurologi som är så kul! Fast det är klart att man behöver sina kaffeinjektioner.