fredag 29 februari 2008

Gräsandshona

Fick min utvärdering av handledaren i konsultationskonst:

"När jag tänker på dig så tänker jag på en gräsandshona. En gräsandshona är vacker, moderlig, omtänksam, god, går sina egna vägar. Dessutom tycker jag att du är en komplicerad människa som också är skör. Mina råd till dig är att vara mer tålmodig och inte ha så bråttom, men framförallt bara fortsätta precis som du gör eftersom du är jättebra på det här."

Vad fan!?! Likna mig vid en fågel igen, och du ska få se att jag istället är det djur som jagar och sliter dig i stycken, din padda!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Fru Kavat,

Tråkigt att du inte uppskattar liknelsen.

Fåglar kan flyga. Det kan inte paddor.

mvh

H.L.

Marie sa...

Men alltså, att överhuvudtaget FÅ ett utlåtande (även om du inte uppskattade den aviära liknelsen) kring sin insats är ju guld värt!

Dessutom var det tokberömmande och bra ord, du får ju massor av finfint beröm varhelst du flaxar fram, doktorn :)

Anonym sa...

Oj,vilket utlåtande! Poetiskt. Den här personen skulle kunna skriva utmärkta horoskop i veckopressen!
Grattis i alla fall - det var ju fint betyg!
Kram från Åda!

Unknown sa...

Jag tyckte utlåtandet var mycket märkligt formulerat om än välmenat.

Jag är å andra sidan rätt märklig.

Fru K sa...

G: You bastard! ;)

Mårr: haha, jag är väl inte dummare än att jag bara lägger ut berömmande ord på bloggen! :)

tette: håller med dig om att det liknar ett horoskop. Och att det antagligen stämmer lika bra... :)

drhenka: Så är också jag. Fast inte lika märklig som en gräsand.

Anonym sa...

Haha, du blev sååååååå skakis!

/H.L.