måndag 4 februari 2008

Tillbaka på den bittraste vårdcentralen i trakten

Sista vårdcentralsplaceringen innan examen, nu ska jag ta alla sorters patienter (med undantag för gyn) och inte fega ur för en diagnos jag inte kan något om. Neurologi och psykiatri - bring it on!

Vårdcentralen har bytt chef och därmed också status som den bittraste vårdcentralen i trakten. Den första jag mötte idag var en glad distriktsläkare - och sedan kom en till! Distriktssköterskorna hälsade glatt på mig och tyckte att det var såååå roligt att jag var tillbaka, och att jag skulle gå med den nya chefen. Distriktsläkaren som för några månader sedan höll på att börja gråta över att ha en kandidat hos sig en förmiddag skrev nu upp mig på läkemedelslunch - på eget initiativ!

Det har på det hela taget varit en mycket bra dag på vårdcentral!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad det låter kul!

Fru K sa...

Ja, jag är jätteglad! Förra gången var det pest och pina hela tiden, så det är verkligen skönt att se att saker kan förändras. Och att en ny chef kan göra så stor skillnad.

Anonym sa...

Den vårdcentralen ska bara tacka och buga för en sådan proffsig kandidat! Hänvisa annars bara till den vårdcentralen Du jobbade på i somras - där var Du drottning!

Fru K sa...

Anonym: misstänker starkt att du är min moder... Men tack, det var smickrande! Det har faktiskt gått rätt bra idag också!