onsdag 13 februari 2008

Herr J är redan en tvättäkta forskare

Herr J har bara varit doktorand i knappt två veckor, och han är redan rena karikatyren av en disträ forskare. Igår glömde han att laga mat (trots att vi hade bestämt att han skulle laga mat, eftersom jag annars inte skulle hinna få något att äta), inatt pratade han så högt och förvirrat i sömnen att han väckte mig och idag sa han kl 16 att han skulle vara hemma kl 17, och kom hem kl 18. Då kom han också hem till en trött, stressad och ARG fru som skalade potatis i vredesmod.

Herr J: ACTIVATE! :)

Annars har det varit en konstig dag idag. Jag tyckte inte att jag kunde någonting. Det är svårt att tolka små barns andningsljud, jag kunde inte för mitt liv komma ihåg vad impetigo heter på svenska, jag stack mig på en nål (innan) jag skulle lägga en ledningsanestesi för att skära i en böld på ett finger, jag glömde att titta i öronen på ett barn med förkylningssymtom, allt gick dåligt.

Samtidigt fick jag så oerhört mycket beröm av min handledare och massa andra på vårdcentralen. Min handledare gav mig full pott på alla kriterier i sin bedömning, och skrev till "Mycket bra! Hur ska jag göra för att få henne hit som AT-doktor?". Han propsade hårt på att jag skulle skita i sommarjobbet jag tackat ja till för att arbeta på hans vårdcentral istället.

Konstig dag. Men mycket, mycket bra.

3 kommentarer:

Marie sa...

SHIT, vilket fantastiskt omdöme! Du rular ju hela vägen!

(Gaah, ledningsanestesi!? Jag har aldrig varit ens i närheten av att lägga en sån.)

Anonym sa...

"Ja, men gör det bättre själv då! Det var du som började!
Ja, men det finns faktiskt barn i Afrika som har det värre!"

Konstigt: varför finns det inga undanflykter som tjänar mina syften? Måste titta närmare på den saken...

Fru K sa...

mårr: Ja, jag blev jätteglad! Och, vad konstigt, menar du att jag kan något som inte alla andra läkarstudenter kan? Jag är lite småchockad, jag tycker alltid att alla har fått göra mycket mer på sina placeringar. Kan glädja dig med att det inte är speciellt svårt! :)

herr J: en undanflykt skulle ju tex kunna vara att om du hade en snällare fru skulle detta inte vara ett problem! :) Jobbar du på ditt håll, så jobbar jag på mitt. Puss!